18 november Dialekt

Träffade en äldre dam igår som försökte komma på vad jag hade för dialekt. Hon bestämde sig till slut för att det var något åt Sandvikenshållet, med breda e och ä:n.  -"Du ska vara rädd om din dialekt" sa hon, och efter en stund la hon till -"men den är inge fin heller". Tack för den :D! Tur att man inte är så känslig....
Idag har jag sett solen, råkade vara utomhus precis dom få minuter den tittade fram, härligt!! Hoppas på någon fin dag i helgen så vi kan åka till Örnåsen och göra vinter och plocka lite ris till advent. 
Nu ska ja gå å lägga mä, sov så dålet förra natta.. gonatt då!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men vilken trevlig dam :) varför säger man en sån sak...ja ja, man skall aldrig sluta förvånas. Jag tycker du har en underbar dialekt min fina mamma. Kram

2009-11-25 @ 14:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0