29 januari Nattjobb

Snart har jag gjort ännu ett nattpass och får gå hem och sova. Jobbar för tillfället (hoppas jag) natt, vilket inte är någon höjdare, absolut inte för att jag har något emot personen som jag sitter vak hos utan för att det är just NATT!!  Tror att Åke tyckte lite synd om mig för han köpte mig en liten bärbar dator..... och en bok.
 
Kan egentligen inte sätta fingret på vad det är som är så olustigt med nattjobb, många verkar ju som gjorda för det men jag blir nästan deprimerad.
 För så där hundra år sen , när Åke och jag träffades jobbade vi båda som nattvakter i Stockholms innerstad.....då var det kul, ja inte alltid så klart men ofta. Man träffade massor av olika typer av människor, andra nattarbetare, tjuvar och banditer, narkomaner (inte så kul) och jobbarkompisarna samlades varje natt för fika eller middag. En natt vart jag tom tagen av polisen, dom hade sett min ficklampa när jag gick inne på ett kontor :).
Nu är det bara en timme kvar :D
God morgon på er ni som kliver upp nu och snart ska gå och jobba. Haha vad glad jag vart nu helt plötslig!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej!

Trodde du hade återupptagit din blogg, men jag trodde fel :) Ett år sen sista uppdateringen ;) Men det är som det är ibland, tiden eller lusten bara inte finns!

Ja, visst kan det vara som du säger att det är svårt med alternativ om man går ut och fikar. Nu är det ju inte så ofta jag gör det, men har upptäckt att äter jag som jag ska till måltiderna så kan jag bara vara nöjd med en kopp kaffe, och det är ju positivt. Mitt sötsug och nästan ständiga längtan efter choklad har i stort sett helt försvunnit efter dessa tre veckor. Men, inte gör det något om det slinker ner en bulle någon gång ibland ;P

Hälsningar

Eva

2011-02-02 @ 08:40:46
URL: http://evaanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0